St. pete beache Amerika!!! kanoën met zeekoeien - Reisverslag uit Saint Pete Beach, Verenigde Staten van Patrick en Wendy - WaarBenJij.nu St. pete beache Amerika!!! kanoën met zeekoeien - Reisverslag uit Saint Pete Beach, Verenigde Staten van Patrick en Wendy - WaarBenJij.nu

St. pete beache Amerika!!! kanoën met zeekoeien

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Wendy

19 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Saint Pete Beach

Vandaag lekker uitgeslapen voor mijn doen. 9 uur s'morgens pas wakker. Om 11 uur hoefde we pas uit te checken. Dus tijd zat. Geen haast vandaag.
We wilde namelijk gaan kanoën en die locatie was direct een straat naast ons hotel. Om 11 uur kwamen we daar aan. We hebben besloten om een 2 persoons kano te pakken. Vond het namelijk toch best eng dat er een zeekoe onder de kano kan gaan en tegen ons aan kan botsen. Was bij sea world best wel geschrokken, hoe groot die beesten konden zijn. Maar wilde stiekem toch wel graag een zeekoe zien. Nou hup het water in. Dat was al een opgave. Maar toen we er eenmaal inzaten en goed zaten, konden we gaan. Ff wennen met die pendels. Dus de bosjes hebben we wel een paar keer gezien. Uiteindelijk gingen we de goede kant op en zagen we boten en liggen en mensen snorkelen. Dat kon weleens betekenen dat er iets was in het water. In deze tijd van het jaar zitten er nog niet veel van die zeekoeien in de rivieren. Komt omdat de zee nog te warm is dat vinden ze fijn. Over een maand ongeveer kunnen er wel 600 daar zitten zei de man die ons hielp. Ok wij naar de zwemmende mensen met de kano. En wat denk je, we hebben geluk. Er zit een mama zeekoe met een baby zeekoe. Een baby zeekoe blijft 2 jaar lang bij de moeder, daarna gaat het zelf verder. Om even een indruk te geven. Een zeekoe kan 2.5 tot 4 meter lang worden en weegt tussen de 250 kilo en 1500 kilo. Dat heb ik niet graag onder mijn kano. Elke 15 min komen ze even boven, om daarna gelijk weer naar de bodem te gaan. Als ze boven kwamen mocht je ze aaien met 1 hand. Maar dat ging zo snel dat dat niet gelukt is. Na anderhalf uur. Waren we terug. Leuke ervaring.
Daarna zijn we richting St pete beache gereden, waar ons volgende hotel is. De rit is ongeveer 2 uur. Na 1 uur kwamen we een bekende winkel tegen. De Aldi!!! Wie had dat verwacht in Amerika. Wij niet. Wel leuk om door heen te lopen. Snel wat te eten gehaald en verder. Om 4 uur kwamen we bij het hotel aan. Prachtig. Je kijkt uit op het strand. Dat worden mooie foto's maken. S'avonds zijn we een beetje de buurt gaan verkennen en hebben we lekker gegeten Bij de Italiaan. Nou lekker op de hotel kamer. Pat kijkt zijn favorieten tv serie. Walking dead, nog nooit zo'n ranzig programma gezien. Haha. En ik ga wat internetten. Morgen gaan we dan eindelijk naar Clear water, waar we naar winter gaan kijken. De 1ste dolfijn met een prothese vin (van de film, dolphins tale. Zeker een aanrader om te kijken!!!) dat zijn 2 parken. Hun vangen dieren in nood op.
Vanuit daar rijden we naar fort myers. Daar is onze volgende hotel. Pff wat gaat het snel. Ik hoop dat de WiFi zo blijft. Zo kan ik gewoon elke dag mijn verhaal doen. Leuke herinnering voor als we terug zijn ook.