dag 5 Amerika. Kennedy Space center - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Patrick en Wendy - WaarBenJij.nu dag 5 Amerika. Kennedy Space center - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Patrick en Wendy - WaarBenJij.nu

dag 5 Amerika. Kennedy Space center

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Wendy

15 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag eindelijk iets langer kunnen slapen. Ja ja half 7 deze keer haha. Gelukkig kon patrick wel langer slapen dan dat ik deed. Gelukkig kamers zat dus ben in de 2e woonkamer gaan zitten en heb toen via de WiFi wat tv gekeken op de iPad. Toch lekker Nederlandse tv.
Vandaag zijn we wat later weg gegaan. Hij gaf in de ochtend regen op. En die buien zijn hier erg hard en veel.
Om half 10 zijn we gaan rijden naar Kennedy Space center. S'middags zou het namelijk droog blijven. En warm is het hier altijd. Om 11 uur kwamen we daar aan. Gaaf om dat te zien.
En vooral de geschiedenis van het maken van raketten en het vliegen in de ruimte. Erg interessant. Wel heel spijtig om dan te horen dat het ook wel wat levens heeft moeten kosten.
Vooral de tour met de bus, en de uitleg was super. De echte apollo zien en de Atlantis die daar gewoon tentoongesteld staat. Wauw wat een techniek en wat is dat groot. Echt een aanrader om dat zien.
Op het laatst zijn we naar en zaaltje gegaan waar een astronaut een heel verhaal zou gaan vertellen. Met beelden en je kon vragen stellen aan hem. De astronaut hete John blaha. Hij heeft 161 dagen in de ruimte gezeten. Heel interessant om te weten wat en hoe hij het vond om in de ruimte te zijn en te werken. Na zijn praatje mochten we vragen stellen en daarna op de foto. Hoe gaaf is het om zo'n man te ontmoeten die in de ruimte is geweest. Wij wilde er natuurlijk mee op de foto.
Daarna was het toch echt tijd om naar huis te gaan.
Onderweg kregen we al wat honger. En zagen we een Texas road house tegen. Leek ons lekker. Aangezien ik net daarvoor had gezegd dat ik wel zin had in een lekker stukje vlees.
Nou en vlees dat kregen we. We namen allebei een menu. Ik kip en spareribs. Met wat friet en rijst erbij. En pat had een steak met champignons en ui. En ook spareribs ook hij mocht 2 kleine gerechtjes erbij nemen hij had salade en een zoete aardappel. Kan je vertellen. Klein is er niet bij. Ik was blij dat we geen voorgerecht hadden genomen. Het was zo veel, kregen het gewoon niet op. De cola is ook te groot en werd gewoon nog een keer gratis nagevuld. Maar wat ik nog leuker vond. We zitten te eten. Gaat er muziek aan, alle medewerkers in een gangpad en beginnen te dansen. Gaaf was het. Net zoals in de films haha. Zo leuk. Helaas net te laat voor een foto. Super leuk om mee te maken. De ober kwam daarna nog vragen of we een toetje wilde. Wij hebben vriendelijk bedankt zo vol zaten we. Maar wat was het lekker en een belevenis hoe daar gedaan werd. Super tent. Daarna echt naar de villa. Daar aangekomen nog even het bubbelbad aangezet en de lampen buiten aangedaan. En even gaan zwemmen en genieten van het warme bubbelbad. Vanaf morgen word het weer super qua weer. Droog en heel warm. We hebben nog een airboat tocht die we kunnen doen. Is ongeveer een half uurtje. En vrijdagavond hebben we een baskeybalwestrijd. De rest geen verplichtingen dus lekker op het gemak. Beetje bij het zwembad en universal zal zeker ook nog wel een keer voorbij komen.

• 20 Oktober 2014 - 21:50

Truud :

Ohhh...ik vind het zooo leuk om te lezen! Wat tof allemaal, en echt gaaf!!!ik reageer niet vaak want er komt altijd wel wat tussen lijkt wel! (een kind bijvoorbeeld :) maar ik lees iedere dag!hartstikke leuk. ..dikke kus van mij!!