everglades, key west Amerika - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Patrick en Wendy - WaarBenJij.nu everglades, key west Amerika - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Patrick en Wendy - WaarBenJij.nu

everglades, key west Amerika

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Wendy

22 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Key West

Vanmorgen vroeg opgestaan. Een hele rit hebben we voor de boeg. Eerst even snel ontbijten, we hadden het er niet bij geboekt. Maar kregen het toch. Altijd mooi meegenomen. Ik weet het, blijf een echte waalwijker, alles wat gratis is meenemen.
Ma het eten uitschenken en rijden, het is ander half uur rijden naar shark valley, everglades. Daar gaan we door de natuur fietsen, kunnen we krokodillen en panters en roofvogels tegen komen. Spannend!!! Je kan ook in een saai 2 uur durend busje gaan zitten. Maar als we de spanning op kunnen zoeken, waarom niet!
Onderweg in de everglades zagen we een groep mensen staan fotograferen. Dat betekend er zit een beest. Stoppen en uitstappen dus. En ja hoor daar lagen ze. Wauw wat een grote krokodillen. Sam ik kon er echt niet op zitten, maar heb wel een hele mooie foto!!! Ook goed? Daarna verder. Aangekomen bij shark valley. Best rustig. Fiets gehuurd. De man achter de balie probeerde mijn naam uit te spreken. Best lastig voor hem. We hebben maar verteld wat het betekend. Ging hem toen een stuk beter af. Water mee en gaan. Waren best fijne fietsen. Na een kwartiertje kwamen we de 1ste krokodil tegen. Lag een beetje tussen de bosjes. Toen een poos niks behalve wat roofvogels dan. En later nog een krokodil. Halverwege was een uitkijktoren. Even naar boven uitzicht foto's maken en door. Het was namelijk 24 km fietsen. Toen kregen we tegen wind. Werd het iets lastiger. Weinig dieren meer te vinden behalve grote roofvogels, grote sprinkhanen en kleine vogels. Na 2 uur op de fiets waren we er eindelijk haha. Nee hoor het was super leuk om te doen. Jammer dat we niet zoveel krokodillen hebben gezien. In filmpjes op internet lagen ze allemaal op de straat. Dat hadden we best willen mee maken. Maar helaas. Daarna verder gaan rijden. Nog een rit van 4 uur voor de boeg naar key west. En de tropische storm ligt ook nog eens voor de deur. Helaas wat mindere dagen in aantocht. Gister wel droog, erg bewolkt. Maar vandaag althans nu regen regen en regen. Tot vrijdag houd het nog wel aan. Maar je weet het niet. Weer kan zo weer veranderen. Het hotel is echt super luxe. Koffers werden naar de kamer gebracht 2, 2 persoonsbedden. Heel groot. Erg fijn na een nacht in een klein bedje. Nu even de buurt verkennen. Wij met de paraplu op pad. Het was niet ver lopen zei de mevrouw aan de balie. Er is wel een door van feestweek. Niet schrikken er zal veel naakt zijn zei ze. Mmm oké dacht ik. En we keken in de lobby en ja hoor. Schaars geklede of wel naakte mensen die zo naar het centrum gingen. Wij lopen met zen 2e onder 1 paraplu. Helemaal zeik nat, we waren het beu. Met de taxi terug naar het hotel. We pakken de auto wel. Daarna zijn we gaan eten. Toen we weer naar buiten liepen. Was het zomaar droog. Wij de auto in het centrum parkeren en toch even mee kijken naar het feest. Bizar mensen en vooral vrouwen naakt door de straat. Schamen zich niet. Gaan vrolijk met jan en alleman op de foto. Best bizar om dat mee te maken. Naar een uur begon het weer te regenen. We waren er klaar mee terug naar het hotel. Nu maar hopen dat de storm gaat liggen. En het morgen droog is zodat we wat foto's kunnen maken en natuurlijk wat kunnen zien van key west voordat we naar key largo gaan. Dat is onze volgende bestemming.